Over mij

Mijn foto
hallo ik ben stijn en dit is mijn blog

zondag 22 mei 2011

filmrecensie: The chain letter

Een gestoorde man brengt mensen om met een ketting op verschillende gruwelijke manieren. Dit doet hij als zij zijn opdracht niet uitvoeren, het versturen van kettingeberichten via email. De brief wordt gestuurd naar een student van een school en zo begint het gruwelijke verhaal van een psychopaat die op de hielen wordt gezeten door de politie.

Vanaf het begin van de film zit je op het puntje van je stoel, of juist niet en zit je onder je deken van de schrik wachtend op de volgende gruwelijke moord. Van iedere onverwachte beeldwisseling verschiet je.  Na deze film te bekijken doet het je toch wel 2 keer nadenken voor je de kettingbrief verwijdert. De special effects bij de moorden zijn gewoonweg onbeschrijfelijk! Mensen die worden uit een gescheurd en blijven roepen. Het lijkt precies echt maar toch zijn het maar special effects. Ik heb nog niet veel films gezien die de gruwelijke moorden tonen van de kidnapping tot aan het uit een halen van de gewanden! Een echte aanrader voor horror freaks. De regisseur van deze horror/thriller film is Deon Tayler. Dit is niet zijn eerste horror film in 2008 regisseerde hij de film The hustle en in 2009 Nite tales. De muziek was onderleiding van de sound mixer Thomas W. Pinney. De sound effects waren perfect op het juiste moment een aanpassing in het ritme of de toonverhoging op sommige momenten. Zodanig je denkt dat er constant iets kan gebeuren. Dat zorgt er ook voor dat het de hele film spannend blijft. Je weet niet of er iets zal gebeuren of niet. Als ik deze film in één woord omschrijven is het gewoonweg een echte kaskraker.

Geen opmerkingen: