Over mij

Mijn foto
hallo ik ben stijn en dit is mijn blog

maandag 14 november 2011

Inschatten waar de volgende zal vallen

Er is een granaatsplinter tegen mijn helm geslagen, maar hij kwam van zo ver weg, dat hij er niet doorheen gegaan is. Ik wrijf de modder uit mijn ogen. Voor me is een gat geslagen, maar ik kan het duidelijk onderscheiden. In eenzelfde plek komen niet dikwijls twee granaten te land; daarom wil ik in

dat gat kruipen. Met één sprong gooi ik me languit naar voren, zo plat als een schol, - dan fluiten ze ze alweer door de lucht, ik kruip gauw in elkaar en tast naar dekking, ik voel iets aan mijn linker kant, druk me er tegen aan; het geeft me; ik kreun, de aarde scheurt, de sterke luchtdruk klinkt dreunend in mijn oren; ik kruip onder dat onbekende? Dat meegegeven heeft; ik trek het over me heen; het is hout en stof, dekking, al is het ook een rampzalige dekking voor neerkomende granaatscherven.

1 opmerking:

  1. De loopgraven aan het westelijke front.
    http://www.duitslandweb.nl/naslagwerk/Geschiedenis/WO+I_x003a_+1914-1918/Westfront.html

    BeantwoordenVerwijderen