Over mij

Mijn foto
hallo ik ben stijn en dit is mijn blog

zondag 20 november 2011

Dirk Braeckman

Afgelopen vrijdag 18 november zijn we met de 6de en 5de jaars ASO naar het museum M te Leuven geweest.
Het ging over de kunst van Dirk Braeckman. Dirk Braeckman geboren in Eeklo in 1958  is een bekende kunstenaar, zijn tentoonstellingen zijn wereldwijd bekent, van New York tot in Montreal. Zijn vorm van kunst is apart, hij zorgt er altijd voor dat je nooit de volledige foto helder kan zien.


Zijn kunst vind ik niet lelijk maar ingewikkeld. Als ik een kunstwerk zie zoek ik daar altijd een betekenis achter, ik wil verstaan waarom hij dit tekent of wat het betekent. Zoals in het 1 kunstwerk kan ik het geen betekenis geven of achter vinden daarom dat ik het 2de kunstwerk wel mooi vind. Dit kunstwerk kan ik wel een betekenis geven of op welke plaats hij deze foto nam en vind dit daarom wel kunst.
          
   Bij de 2de foto kan ik mijzelf iets voorstellen en vind dit daarom kunst. Met al deze spikkels kan hij het leven bedoelen, elke spikkel kan een moment uit een leven het leven. Sommige momenten die worden nooit vergeten en zijn dus ook heel goed zichtbaar, er zijn ook momenten die worden vergeten of niet meer over gesproken worden, dit zijn dan de donkere spikkels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten